Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.
Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.

Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020.

U listopadu 2017. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih predstavila je rezultate istraživanja Obrazovanje odraslih u Hrvatskoj 2017. i Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. koji su izrađeni u okviru ESF projekta Promocija cjeloživotnog učenja.

Istraživanje je obuhvatilo 2.369 sudionika iz čitave Hrvatske tijekom 2017. godine s ciljem utvrđivanja obrazovnih aktivnosti i načina na koje se odrasli u Hrvatskoj uključuju u cjeloživotno učenje, sociodemografske strukture polaznika u obrazovanju odraslih, motivacije i prepreka, te ishoda učenja i koristi od uključivanja u cjeloživotno učenje. Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. pruža analizu stanja u području cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj, temeljno strateško usmjerenje promotivnih aktivnosti cjeloživotnog učenja, te specifične akcijske / komunikacijske planove za promociju cjeloživotnog učenja usmjerene na pojedine ciljane skupine: polaznike u formalnom sustavu odgoja i obrazovanja, postojeće i potencijalne polaznike u obrazovanju odraslih, poslodavce, ranjive društvene skupine, donositelje odluka u obrazovnoj politici i pružatelje usluga u cjeloživotnom obrazovanju. 

Prema istraživanju o obrazovanju odraslih u Hrvatskoj, prosječni polaznik u obrazovanju odraslih je mlađi od 40 godina, zaposlen, s kvalifikacijom višom od srednjoškolske razine, sa srednjim ili višim prihodima, te stanovnik urbanih područja. Glavne prepreke za sudjelovanje u programima formalnog obrazovanja predstavljaju visoki troškovi, različiti životni prioriteti, poslovne i obiteljske obaveze, nedovoljna informiranost o dostupnim programima, udaljene lokacije pružatelja usluga obrazovanja, zdravstveni problemi te nepravovremene prijave. Osnovnu motivaciju za sudjelovanje u obrazovanju odraslih predstavljaju kognitivni interesi i intelektualni razvoj, te profesionalni razvoj, promaknuće ili poboljšani izgledi za zapošljavanje.

Strateški okvir promocije cjeloživotnog učenja u Republici Hrvatskoj 2017.-2020. doprinijet će razvoju Tjedna cjeloživotnog učenja, godišnje obrazovne manifestacije koju organizira Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Prioriteti za promociju cjeloživotnog učenja obuhvaćaju podizanje svijesti o potrebi učenja tijekom cijelog života, odnosno učenja radi osobnog i društvenog razvoja, koristi cjeloživotnog učenja pri prilagodbi promjenama na tržištu rada i specifičnim potrebama polaznika, za unapređenje karijere i veću zapošljivost, kao i značaja neformalnih i informalnih oblika učenja.

19.3.2018. 16:32:43

RSS Feed

Cedefop VET opinion survey country reports available online

Does vocational education and training (VET) have a positive image in Slovakia or Spain? How likely are VET graduates to continue to higher education in Cyprus or Germany?

more...
Iceland: VET stakeholders introduce new higher education qualification
more...
Germany: enquiry committee on vocational education in the digital world

Where and how should VET be adapted to the demands of the digital workplace? How can the strengths of the system be further developed and possible access barriers reduced?

more...