Dualno obrazovanje u fokusu
Dualno obrazovanje u fokusu

Dualno obrazovanje u fokusu

S obzirom na potrebu za povećanjem niske zapošljivosti radnika sa strukovnim kvalifikacijama, strukovno obrazovanje i osposobljavanje u Hrvatskoj, a osobito dualno obrazovanje, u 2017. godini je privuklo značajnu pozornost donositelja odluka i ključnih dionika. Strukovno obrazovanje uvršteno je u Nacionalni program reformi Vlade Republike Hrvatske 2016., uz Program Vlade Republike Hrvatske za mandat 2016.-2020. koji predviđa uvođenje dualnog obrazovanja. Redoviti mjesečni sastanci na temu strukovnog, odnosno dualnog, obrazovanja osiguravaju kontinuiranu potporu Vlade, a predvode ih potpredsjednik Vlade i ministar nadležan za obrazovanje, u suradnji s ključnim dionicima.

U veljači 2017. Vijeće za gospodarska pitanja Predsjednice Republike Hrvatske također je predstavilo svoje preporuke koje se odnose na strukovno obrazovanje. Preporuke Vijeća odnose se na povećanje značaja strukovnog obrazovanja i njegove povezanosti s tržištem rada, jačanje profesionalnih vještina, te na povećanje fleksibilnosti i suradnje u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. U kontekstu izazova u sustavu strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, Vijeće je izdvojilo trenutno nepostojanje sustava dualnog obrazovanja, nedovoljno stručno osposobljavanje ili njegovo ukidanje, nedostatno priznavanje ishoda učenja, te nedovoljne prilike za stjecanje poduzetničkih vještina i sposobnosti. Glavni ciljevi odnose se na ponovno uvođenje dualnog obrazovanja i razvoj kurikuluma koji će omogućiti stjecanje kompetencija u skladu s potrebama tržišta rada.

Ranije inicijative također se odnose na uvođenje dualnog obrazovanja poput inicijativa Hrvatske gospodarske komore (HGK), uz podršku austrijske i njemačke gospodarske komore, koja dualno obrazovanje vidi kao priliku za smanjenje nezaposlenosti mladih i iseljavanja kvalificirane radne snage u članice EU sa snažnijim gospodarskim tržištima. Kao prvi korak, HGK predlaže pilot projekt koji prethodi postupnom povećanju udjela učenika u dualnom obrazovanju na godišnjoj razini. Naime, Erasmus+ projekt Capp4App HGK usmjeren je na pružanje snažnije podrške malim i srednjim poduzećima u provedbi dualnog obrazovanja i unapređenju sustava naukovanja. Dodatni napori u ovom području uključuju Cedefop-ov tematski pregled područja naukovanja u Republici Hrvatskoj u okviru projekta Thematic Country Review on Apprenticeship.

S obzirom na snažnu potporu ključnih dionika i donositelja odluka, očekuje se da će radna skupina za razvoj modela i pripremu uvođenja dualnog obrazovanja u narednom razdoblju predložiti smjernice za razvoj dualnog obrazovanja u okviru strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj.

19.3.2018. 16:22:27

RSS Feed

Cedefop VET opinion survey country reports available online

Does vocational education and training (VET) have a positive image in Slovakia or Spain? How likely are VET graduates to continue to higher education in Cyprus or Germany?

more...
Iceland: VET stakeholders introduce new higher education qualification
more...
Germany: enquiry committee on vocational education in the digital world

Where and how should VET be adapted to the demands of the digital workplace? How can the strengths of the system be further developed and possible access barriers reduced?

more...